Для вас, одинадцятикласники, приклади олімпіадних завдань!
Бажаю успіху!
Посилання на олімпіадні завдання:
https://drive.google.com/drive/folders/0BzTuMTUYSo2aUWFPY1RmQ2swRjA
Бажаю успіху!
Посилання на олімпіадні завдання:
https://drive.google.com/drive/folders/0BzTuMTUYSo2aUWFPY1RmQ2swRjA
Задача
1
Закінчити рівняння хімічних реакцій та скласти
відповідність між хімічною реакцією та каталізатором:
1) СН3-СН2-СН3 + Сl2 →
|
А) Ni
|
2) С6Н6
+ Br2 →
|
Б) УФ-світло
|
3) CH3COOH + CH3OH
→
|
В) AlCl3
|
4) CH3-C≡CH + H2O →
|
Г) H2SO4 (конц.)
|
5) CH3CHO + H2 →
|
Д) HgSO4
|
Задача
2
Суміш вуглецю та сірки спалили в
надлишку кисню, в результаті чого отримали газову суміш, що містить 6 грам
оксидів. Після контакту газової суміші з ванадієвим каталізатором (ванадій (V)
оксид) маса суміші оксидів становила 6.4 грам .
Останню суміш пропустили через 171
грам 20%-го
розчину барій гідроксиду.
1. Визначити склад (%) вихідної суміші вуглецю та сірки.
2. Визначити
масові частки речовин у розчині після поглинання суміші барій гідроксидом.
Задача
3
Вихідні концентрації NO та Cl2 в системі 2NO
+ Cl2↔ 2NOCl складають відповідно 0.5 моль/л та 0.2 моль/л.
1.
Обчисліть
константу рівноваги, якщо до моменту встановлення рівноваги прореагувало 20%
нітроген (ІІ) оксиду.
2.
Визначити
маси солей, що утворяться при реакції рівноважної кількості хлору з гарячим
розчином калій гідроксиду.
Задача
4
Етиленовий вуглеводень А окиснили водним розчином калій
перманганату, в результаті чого добули речовину В, водний розчин якої використовується для охолодження двигунів
внутрішнього згорання. При окисненні В
надлишком купрум (ІІ) оксиду одержали сполуку С, яка здатна окислюватися надлишком свіжоприготованого арґентум
(І) оксиду до сполуки D. Нагрівання D призводить до утворення газу Е, що поглинається баритовою водою з
утворенням осаду, та сполуки F, що
здатна окислюватися арґентум (І) оксидом.
1. Визначте сполуки А-F, якщо на титрування розчину, що містить 4.05 грам
сполуки D, витрачено 14.4 грам
25%-го розчину натрій гідроксиду. Напишіть рівняння відповідних реакцій та
назвіть речовини А-F.
2. Запропонуйте альтернативний метод одержання
сполуки С.
3. Напишіть рівняння реакції поліконденсації
сполуки В з терефталевою (пара-бензендикарбоновою) кислотою та
вкажіть застосування отриманого полімеру.
Задача
5
При сплавлянні натрієвої
солі ароматичної карбонової кислоти А
з натрій гідроксидом отримано речовину Б,
яка має велике значення в органічному синтезі. Дія еквімолярної кількості хлору
в присутності алюміній хлориду (кислота
Льюїса) на сполуку Б утворюється
речовина В, яка взаємодіє з хлорметаном
в присутності надлишку металічного натрію, утворюючи суміш трьох сполук Г, Д, Е. Речовина Г при окисненні хромовою сумішшю (калій дихромат та концентрована
сульфатна кислота) утворює ароматичну кислоту Є (%С 68.85; %Н 4.92; %О 26.63), яка в реакції з натрій гідроксидом
утворює сіль А.
1. Визначити структуру сполук А-Є. Напишіть рівняння відповідних
хімічних реакцій та назвіть всі сполуки.
2. Напишіть рівняння хімічної реакції сполуки Е з нітратною кислотою (каталізатор
конц. сульфатна кислота) у співвідношенні 1:2, якщо відомо, що Е відноситься до ізольованих діаренів.
3. Вкажіть механізм хлорування сполуки Д і вкажіть застосування в медицині
продуктів еквімолярного хлорування.
4. Вкажіть об’єм (мл) 0.02М розчину калій дихромату, необхідного для одержання 0.3904 грам
кислоти Є.
Немає коментарів:
Дописати коментар